تور شیراز

ساخت وبلاگ

خفر یکی از شهرهای استان فارس است که در مسیر شیراز به جهرم، در فاصله هفتاد و پنج کیلومتری شهرستان جهرم، بعد از میدان گل نرگس واقع شده است. آبشار مروارید به‌ عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری شیراز و جهرم در شهر خفر واقع شده است. شایان ذکر است این آبشار با آبشار خفر شهرستان سمیرم متفاوت است. آب این آبشار از قله های مرتفع دنا و چشمه ی محله خفر به نام مروارید می جوشد و مبدا صعود به قله دنا روستای خفر می باشد. اهالی قدیمی جهرم به دلیل بالا آمدن خورشید از پشت کوه مقابل این آبشار و تابیدن نور خورشید به قطره های معلق آب که از ارتفاع پنج متری به پایین می ریزند که همچون مروارید چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند نام آبشار را مروارید نهاده اند.

آبشار مروارید خفر

 

 

 

تور شیراز...
ما را در سایت تور شیراز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : nazanin shiraztour بازدید : 303 تاريخ : 7 تير 1395 ساعت: 15:4

رودخانه کر بزرگ‌ترین رودخانه استان فارس و یکی از منابع اصلی تأمین آب کشاورزی، صنعتی و آشامیدنی شهر شیراز، مرودشت و شهرهای اطراف رودخانه می‌باشد. زیبایی و جذابیت منحصر به فرد این منطقه فضای مناسبی را پدید آورده که پذیرای گردشگران تور شیراز است که اوقات فراغت خود را به تفریح و ماهیگیری در حاشیه دریاچه سپری می‌کنند. 

دریاچه محصور در کوه‌هایی است که پوشیده از درختان بلوط، بنه، بادام کوهی، کیالک، کیکم است و مزارع و اراضی کشاورزی نیز بخش دیگری از پوشش گیاهی منطقه را تشکیل داده که چشم انداز زیبایی را به وجود آورده است منطقه سد درودزن از لحاظ جذابیت‌های گردشگری دارای مناطق حفاظت شده، پارک‌های ملی، کوه، دریاچه، رودخانه، چشمه، پوشش گیاهی مناسب در دشت‌ها و جلگه‌ها است.

رودخانه کر

 

تور شیراز...
ما را در سایت تور شیراز دنبال می کنید

برچسب : جاذبه های گردشگری شیراز, نویسنده : nazanin shiraztour بازدید : 373 تاريخ : يکشنبه 6 تير 1395 ساعت: 17:55

غار چاه قلعه بندر یکی از دیدنی های شیراز است که  بر کوه سعدی در کنار باغ زیبای دلگشا واقع است و زمانی تمام دشت شیراز را زیر پای خود داشته است. این غار میراثی ارزشمند می باشد که از تمدن گذشته به ما رسیده است و مورد علاقه گردشگران تور شیراز می باشد. سرگذشتی رمز آلود که حالا در بی توجهی ما دوران فرسودگی اش را سپری میکند. فهندژ ، کهن دژ یا پهن دژ بیشترین نام هایست که این غار در طول تاریخ به خود گرفته است ولی در میان شیرازی ها به قلعه بندر (قلعه ی پهندر) بیشتر شهرت دارد.

 غار چاه قلعه بندر شیراز

 

 

تور شیراز...
ما را در سایت تور شیراز دنبال می کنید

برچسب : دیدنی های شیراز, نویسنده : nazanin shiraztour بازدید : 312 تاريخ : 5 تير 1395 ساعت: 15:0

یکی از دیدنی های شیراز که هیچ کس دیدن آن را از دست نمی دهد، مقبره کوروش کبیر است. آرامگاه کوروش تنها بنایی در پاسارگاد است که توصیف آن در منابع یونانی آمده‌است. این اثر که در سال ۲۰۰۴ میلادی به عنوان زیر مجموعه پاسارگاد تحت شماره ۱۱۰۶ در میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌است، بنایی بی‌پیرایه ولی با معماری منحصربه‌فرد است که در فاصله حدود یک کیلومتری جنوب غربی کاخ‌های پاسارگاد قرار دارد. در سال ۵۲۹ پیش از میلاد کوروش به قبایل سکاها در آسیای مرکزی (شمال شرق ایران) حمله کرد و در جنگ با ماساگت‌ها کشته شد. وی را در این مقبره دفن کردند.
آرامگاه کوروش کبیر

 

 

تور شیراز...
ما را در سایت تور شیراز دنبال می کنید

برچسب : دیدنی های شیراز, نویسنده : nazanin shiraztour بازدید : 319 تاريخ : 3 تير 1395 ساعت: 15:0

شیراز همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری و توریستی ایران مطرح بوده است. اگر می خواهید در ماه رمضان با تور شیراز سفر کرده و در جوار شاهچراغ (ع) سپري كنيد، حتما حضور پرشور روزه‌داران در حرم شما را به وجد خواهد آورد. در این ایام مبارک توصیه می کنیم به چهارراه حافظیه و شاهچراغ بروید. این دو مکان از معروف‌ترين و پررفت‌و آمدترين مكان‌هاي شيراز در ماه رمضان است كه غالبا ميزبان مردم روزه دار شيراز و مسافران اين شهر است.

ماه رمضان در شیراز کجاها برویم؟

تور شیراز...
ما را در سایت تور شیراز دنبال می کنید

برچسب : شیراز, نویسنده : nazanin shiraztour بازدید : 316 تاريخ : 1 تير 1395 ساعت: 15:0